måndag 18 mars 2013

Lite alltmöjligt

Det verkar inte som att jag har så värst många hundägare som läser min blogg så jag får söka svar på föregående inlägg någon annanstans ;-).

Så har ännu en vecka gått på mitt nya tänk på vad jag äter och hur jag äter och det gick bra även denna vecka. 1,5 minus igen och alltså 3 kg sammanlagt. Känns som man har lite medvind.

Dessvärre verkar våren vara otroligt seg så jag vet inte hur det kommer bli med möjlighet till fysisk aktivitet denna vecka. Idag skiner solen, men det blåser omkring isbjörnar utanför fönstret. Så rackarns kallt. Och sen "hotar" kung Bore med att vräka ner en massa snö igen. Fru vår gör sitt bästa men det verkar som Kung Bore är en envis och grinig gubbe just nu. Den här vintern har varit tillräckligt lång. Det räcker nu.

Jag minns påsken 2009, då sken solen och det var så varmt så vi spelade kubb i t-shirt hemma hos mamma och pappa på påskafton. Iof kanske påsken var senare. Men jag minns också när Erik föddes. Han kom på måndagen den 25:e mars och det var samma vecka som påsken. När vi lämnade BB på påskafton sken solen och det var varmt och snöfritt i stort sett överallt. Det är samma sak som i år. Han fyller nästa måndag, samma vecka som påsken. Och om det ska vara snöfritt och härlig värme får nog Kung Bore backa ett stort steg nu och släppa fram Fru Vår.

Så vad har annars hänt i helgen. Jo, massor. Erik är hos sin far. Födelsedagskalas i Sigtuna i fredags för StorE. Lördag var vi på 40 årskalas på kvällen. Och så hann jag med att träffa min mormor och morfar i söndags eftermiddag.
Var hem till min fina vän Sabina igår kväll och tog en kopp te. Så skönt att få en stund och att bara sitta och prata. Självklart blir det en hel del prat om hur hon mår. Men också om allt annat som händer. Roliga saker och tråkiga saker. Hade jag själv inte varit så trött hade jag nog kunnat stanna ett tag till. Men det var ju 40 års fest i lördags och inte så många timmars sömn fram till söndagen så jag var rätt mör. Vanessa sov hos mor och far i lördags och det gick ju galant. Första gången hon sover borta utan mig. Så nu har vi bokat in lite fler tillfällen. Det här är ju året då många fyller jämnt och det dessutom kommer ett bröllop ganska snart.

Och eftersom J var borta igår var Vanessa kvar hos mina föräldrar när jag åkte till Sabina. Och eftersom jag var borta lite länge så somnade V hos mor och far. Kan inte låta bli att känna att det är som att bo på hälsohem när jag är hos dom. Dom tar hand om V på ett alldeles ypperligt sätt så jag kan koppla av till max. Och dom fixar mat och vad helst man än vill ha så ordnar dom det. Skönt. Och det var skönt att krypa ner i sängen bredvid V redan vid nio och somna. Så lyckligt lottad som har så underbara föräldrar.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Det är roligt att höra och du är välkommen igen.

Sabina sa...

Fullfart helg, trevligt och jobbigt på samma gång.

Ja du hjärtis, vi är lyckligt lottade med så underbara föräldrar.

Kul att du orkade komma förbi, alltid lika trevligt.

Och ang hundbajs, HATART, fattar inte att man förbjuder och bråkar om barnvagnar och rullstolar på restauranger när hundägare fortfarande kommer undan med att lämna skit på öppen gata, hatar satfläsk!!

Kraaaaaaaaam