fredag 22 februari 2013

Veckan som gick



Så har hon då blivit sju månader. SJU!!!  kan någon säga mig var stoppknappen är. Snart är hon väl tonåring och bara sitter vid dator eller tvn och hjälper inte till för hon behöver inte om hon bara visar sin sura sida.

Önskar mig ibland tillbaka till den tiden då ansvar inte var något man tänkte på. Tänk att slippa räkningar, slippa städa, slippa plocka ur diskmaskinen (hade iof ingen), slippa oroa sig för om man kommer få nån pension alls när den dagen kommer, slippa laga mat, slippa tvätta....om man ändå var där igen. Nu flyttade jag iof hemifrån när jag var 16 så jag fick ta hand om mig ganska tidigt, men ändå. Mamma fanns ju ändå alltid där och gav mig pengar så fort jag behövde för att jobba extra gjorde jag inte så värst ofta och gjorde jag det gick dom pengarna till annat än mat. Hur hade hon råd egentligen??? Fattar inte. Tror hon har ett träd där det växer pengar nånstans.

Den här veckan har jag dessutom varit såååååå sjuk. Herregud. Känt mig som en man. Snorat och haft ont i huvudet och bihålerna och svettas bara jag tar mig från sängen till köket. Hade man haft ett vanligt jobb hade jag ju varit hemma och vilat. Men det här jobbet som mamma, där finns det inte rast och ingen ro. Jag vill sova, men lilla V vill bara leka med sladdarna på golvet. Och äta på mina eller pappans tofflor. I stort sett göra sånt som hon inte får alltså. Och kryper gör hon ju. Eller hasar kanske är det rätta ordet. Snabb är hon också. Jösses. Fast ibland sover hon ju också. Rekordet denna vecka är två timmar i streck på em i torsdags, annars är det nånstans mellan 45 min och en timme. Hinner i stort sett lägga mig ner innan hon vaknar. Men jag ska inte klaga.

Och nu har jag slutat amma helt. I söndagsnatt var sista gången. Känns konstigt. Men det var läge. Två små tänder visar sig i underkäken och dom sylvassa söta vill man ju inte ha bitmärken av. Speciellt inte där.


Så nu är det dags att ta fram listan på saker jag ska göra när jag slutar amma. Börjar nog med att äta choklad i stora lass. Sen kanske jag ska ta mig en flaska bubbel. Kanske nästa helg tillsammans med syrran när vi ska på spa. Å massage, gu vad jag längtar efter massage. Jag ska se till att det blir av snart.

Å så blev det helg igen. Erik är här. Han kom igår när jag mådde som sämst och såg stjärnor när jag var uppe ur sängen. Hör att han frågar om den lilla affären är öppen och undrar vad han ska köpa men orkar inte gå ur sängen för att fråga. Sen hör jag honom greja med spargrisen, han klär sig och går ut. Snart är han tillbaka och in kommer han med en chokladask och en lapp.


Sen när vi satt i soffan och jag försökte förhöra honom (med min täppta näsa) på engelskan skulle han gå å hämta lite saft att dricka. Då kom han och frågade hur man gjorde honungste för han skulle göra lite till mig. Han ligger väldigt bra till just nu.
I kväll spelar han hockey i Kärrtorp och som tur var kunde han åka med en annan i laget så jag inte behövde köra dit. Och i morgon kväll spelar han hockey i Västerås två matcher. Antingen hoppas jag att jag är tillräckligt frisk att kunna åka med då eller att han kan få skjuts av sin far eller någon annan i laget. Inge kul att sitta i en kall hall när man bara vill ligga ner och sova. Vi får se.

Och så tänker jag en massa på Sabina. Dag som natt.

Det var väl i stort sett allt som hänt denna vecka.
Trevlig helg på er.



3 kommentarer:

Mari sa...

Krya på dig, gumman❤

Kram

Mamma sa...

Pengaträd, nja så väl var det inte men även jag hade två underbara barn som var värda varenda krona. Ses i morgon Kram

CiCCi sa...

Tack Mari. Det gjorde susen med lite choklad. :-) Bästa medicinen. Kram

Mamma: du är bästa mamman alla dagar i veckan, det hoppas jag du vet. Älskar dig. Ses snart. Kraaaam