fredag 8 februari 2013

Nåt lurt??

Vet inte riktigt ja vad som angripit min storgos. Han kom hem igår och mådde jättedåligt. Ont i huvudet och febrig. Låg till sängs hela dagen och åt inget, drack lite och sov mest. Fick en alvedon på em. I morse vaknade han kl sex och har varit vaken hela dagen. Ingen feber men trött och orkeslös. Trodde febern var tillbaka mitt på dagen, men inte mer än 36,9 som mest idag. Känns som det är nåt lurt. Antingen var det den snabbaste influensan ever, eller så har den bara tagit en paus och kommer tillbaka med buller och bång.

Kanske det blir kalas i morgon iaf då. Håller tummarna.

Åkte aldrig till Sabina idag. Vill ju inte riskera att smitta henne nu, ja ifall jag nu bär på någon baskilusk och ifall Vanessa fortfarande kan smittas med sin snoriga näsa. Hon behöver all styrka just nu. Men jag tänker på henne. Dag som natt. Längtar tills vi kan ses.

Men jag fick en dag med min storgos i soffan istället. Det hör inte till vanligheterna direkt och jag gick å hyrde två filmer. Madagaskar 3 och en hockeyfilm som innehöll mer slagsmål är hockey, men sonen var nöjd. Är glad att jag fick mysa med storgosen.

Annars är jag rätt nöjd så här på kvällen att jag sitter inne med tända ljus och värme. Där ute är det riktigt busväder med blåst och snöyra. Idag är jag glad att jag inte är hemlös.


Inga kommentarer: