fredag 30 december 2011

Är det inte det ena så är det det andra...

Idag när jag kom hem var det ett lite tjockare kuvert i brevinkastet nedtryckt från Karolinska sjukhuset. Där i låg ett provrör och jag ombads att ta ett litet prov och skicka för analys. Det visade sig nämligen att samtidigt som jag vistades på KS den 20 dec efter trafikolyckan så var det en annan patient där med VRE bakterie. En liten baskilusk som är motståndskraftig gentemot antibiotika. Så för att säkerställa att jag inte blivit smittad så vill dom ha in provet för analys. Svar väntas om 2 veckor. Men jag behöver troligen inte vara orolig. Risken är mycket liten enligt brevet. MEN ÄNDÅ!!!
Bara att jag måste göra testet...ni kan ju gissa hur...gör mig alldeles matt.

Så gott slut dårå.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Meeeeeen nääääää!!!!

Det är ju för faaaan inte sant!

Dom skulle bara våga ha smittat dig, jag typ stämmer hela jävla sjukhuset!! Gaaaaahhhh galen blir jag å jaaa jag kan tänka mig vad du behöver göra, bläääää å stackars.

Kraaaaaaaaam

CiCCi sa...

Ungefär så sa jag också. Sköterskan jag prata med sa typ att risken är en på miljonen så väldigt liten alltså. Men ändå.
Kraaaaaamar