måndag 20 juni 2011

Ledigt

Ledig måndag och kort vecka. Kan det bli bättre?
Varje gång fritids bestämmer sig för att ha planeringsdag förbannar jag dom för att jag blir tvungen att ta en semesterdag "helt i onödan". Men ändå är det lika skönt att få en dag ledigt att hinna med en del och sen hinna med lite mys med sonen också.

Har hunnit med att ta en påfyllnadsspruta fästingvaccin, en kort promenad i regnet, fixa balkongen och så har jag varit på bio och sett Kung Fu Panda 2 med E och sen åkte vi förbi pappaT och E fick visa mig sitt nya boende. Ser verry nice ut med allt alldeles nytt. "Bara" trädgården att fixa med.

Här kommer lite bilder på min balkong efter allt fix.

 Matdelen. Vita och gråa gardiner. Som jag med lite hjälp av mamma sytt.

 Relaxdelen. Japp, det ni ser till vänster är en björk. Något jag själv kommit på när jag barfota likt Ernst satt i min fotölj och undrade hur jag skulle hänga upp mina lycktor. Nu hänger dom där.


Det nyinköpta olivträdet. Är så nöjd och så rädd att det ska dö. Tack snälla fina J för hjälpen med det.

Så jag iaf nöjd med min inglasade balkong nu. Dock har jag än sålänge inte suttit där ute så mycket, men sommaren har ju bara börjat. Det är ju en massa dagar och nätter kvar att sitta där ute och njuta.

Som sagt, skönt med lite ledigt trots allt.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var lika fint i verkligheten. Får ta cykeln ner någon kväll och njuta av din fina balkong.
Mamma

CiCCi sa...

Mamma: Tackar, men "Och njuta av ett glas Rosé bubbel" ska det väl stå? ;-)

Kram

Anonym sa...

Helt rätt.
M

Sabina sa...

Guuuud så fint darling, måste komma jag med å inviga finballen;) kanske inte med bubbel men jag gillar choklad;) hehehe.
Kraaaaaaaaaaaamas

CiCCi sa...

Choklad kan det absolut tänkas finnas på invigningen. Hm....undrar när jag ska ha det...på fredag kanske? Jag återkommer.

kraaaaam