onsdag 29 juni 2011

Boksommar

Läser just nu en sån fantastiskt bra bok. Morgan Allings berättelse om sin uppväxt med alkoholiserad mamma, barnhem och fosterföräldrar, men också om vägen till hans skådespelardröm. Tänk att vara 4 år och se sin mamma bli full och sen slagen gul å blå. Och alla dessa människor från socialen som inte verkar förstå ett endaste litet dyft. Tänk att inte ha någon att egentligen lita på när man som bäst behöver det.

Jag kan bara rekomendera denna fängslande bok. Trots det gråa i boken finns så mycket kärlek och längtan och hopp.


Snart är den slut, precis som Morgans krig, och då är det dags för en ny bok. Känner på mig att det här kommer bli en boksommar.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Hm har sååååå svårt för honom, men det kanske är därför jag borde läsa denna bok.
Jag har börjat läsa en av böckerna från dig, men kommer inte riktigt till ro med att läsa just nu.

Pussa

CiCCi sa...

Du får gärna låna den av mig. Bara å säga till. kram