fredag 10 juni 2011

Gran Canaria 2011

Jag har varit utomlands!! Jag har varit på Gran Canaria i Bahia Feliz och bott på Las Pitas lägenhetshotell med sol och bad en hel vecka. Vi åkte sista maj och kom hem i tisdags den 7 juni. Vi, det är mamma, pappa, allra käraste syster, StorE, mosters små älsklingar och min egen lilla gos E. Kom hem med en härlig brunbränna, lite lätt alkoholiserad och överviktig och väldigt nöjd. Kunde kanske varit lite bättre väder typ alla dagar och inte bara fem av sju dagar, men jag är nöjd. Jag åkte dit med två böcker och jag läste klart dom och en Hänt extra. Hann med bad i poolen och havet och även en tur till staden Vecindario för shopping. Hittade själv inget där, men i det lilla lilla shoppingcentret brevid hotellet hittade jag en handväska och en solhatt.
Jag är nöjd. Mer än nöjd. Men nästa resa blir ensam till Portugal eller Spanien på träningscamp. Ska redan nu kolla vad det finns för bra ställen till våren.

Skulle kunna berätta i timmar om allt vi varit med om. Allt från fluginvation till saker man bara sett i en välbekant film gjord av Lasse Åberg, men jag låter ett par bilder berätta istället:


Tyckte nog att det var lite tidigt att beställa in lite bubbel redan klockan nio på morgonen. Men är det semester så är det.


Premiärdopp i en av tre pooler bara en timme efter ankomst till hotellet. E njuter!


Tittade upp från min solstol


Axel å hans traktor


Sötaste Emmy

Tack alla för en härlig vecka. Gör gärna om det igen. Det enda jag undrar över är var Mads Mikelsen var nånstans? Skulle inte han liksom ingå i paketet?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja??!!?? Jag har oxå förstått det som att han ingår i paketlösningen!!!! Frågade du någon personal om vart han höll hus???? Han kanske är en beställningsvara som de förvarar bakom disken........ Kram Petra V!!

Sabina sa...

Tror helt bestämt att man måste säga till om just honom när man bokar. Fööök det borde dom skriva ut i annonserna jue, kan jag tycka iaf.

Skönt att du e tillbaka, även om det är något alkoholiserad å överviktigt, hellre det än oviktig el??

Pussa

CiCCi sa...

Petra och Sabina: Har läst igenom det finstilta två gånger och det står inget om att han inte skulle dyka ner i just min pool. Jag känner mig lurad.

kram på er båda

Anonym sa...

Förstår om du känner dig lurad...... det är viktigt att inte tro allt som man ser på reklamen......... Men just honom trodde jag oxå på!!!! Ska verkligen komma ihåg att lästa det finstilta jag med!!!
Kram Petra

Sabina sa...

Nedrans fult gjort av dom. Ska aldrig åka med det bolaget, ever =)
Tack för igår snäckan, såååå najs att träffa dig å du e sååå snygg!!

Pussa

CiCCi sa...

Petra: Japp, det är tydligen ett måste. Kanske kan man ändå stämma dom lite?? Kram

Sabina: Ja verkligen. Tur det finns en massa andra bolag att åka med ;-)
Nej det är du som är snygg!
Pussa

Tankevågor sa...

Men åhhh så skönt det där ser ut!! Men jag FÖRSTÅR att du saknade Mads när du låg där under palmen och tittade upp. Det måste ha blivit någon miss i bokningen? ;-)
Kram

// Lisbeth