söndag 21 mars 2010

Kalashelg

Oj vad det var länge sen jag var in här och skrev. Det har bara varit liiiiiite mycket den senaste veckan igen. Har äntligen fått det rätt så klart här hemma. Kök och hall har blivit färdig målade och nästa alla rum har fått gardiner. Det krävdes två dagar semester för att få det som jag önskar. Ja, även som "Caesar" önskar. Han har iaf inte sagt nåt annat. hehe. Nu är det bara den nya soffan som saknas, sen är jag nog ganska nöjd.

Klar inomhus lagom tills snön smälter och det är dags att ta tag i trädgården. Den lilla vi iaf har. Längtar verkligen att få dekorera med blommor och att röja lite i buskarna vid entrén.

Men det är ju verkligen på gång, våren. Äntligen lite värma dagar och takdropp. Och vad fort det går. Det töar som bara den och snart kommer väl den första krokusen upp i någons rabatt. Så nice. (skriver jag precis som det börjar snöa massor där ute igen.)

Här har vi kalas helg. E fyller 8 år i veckan som kommer och för första gången missar jag hans födelsedag. Lämnar honom hos hans pappa på onsdag och han fyller på torsdag. Så tråkigt och jag känner mig lite ledsen i ögat, men nångång är jag ju tvungen. (Samma sak med jul, nångång kommer den första utan honom)
Hursomhelst, igår hade vi kalas för hela klassen tillsammans med klasskompis A. Som tur är har vi nu bosatt oss i ett område med kvarterslokal så vi slapp röjet hemma. Herregud vad 23 barn kan låta högt. Jisses. Var helt slut igår kväll och somna strax efter tio. En lördag!

Idag är dags för alla släktingar att komma. Eller alla är väl att ta i, men det kommer ett par iaf. Så här kan jag ju inte sitta och slöa. Dags att fixa fram och duka.

Inga kommentarer: