söndag 5 maj 2013

Sovmorgon?

Kan inte somna om. Lilla gos vaknade strax innan sex, fick välling, försökte somna om men hon kunde inte. Så då gick pappan upp så mamman skulle få lite sovmorgon. Sov iaf en kvart, men när lilla gos skulle få ny blöja vaknade jag...och...ja, nu är det omöjligt att somna om igen. Så från å med idag har jag bestämt mig för att det är bättre att pappan ligger kvar, han som ändå är mästare på att sova.

Stora gos sover hos kompis. Han sover mer hos kompis än hemma när han är hos mig känns det som. Men det är väl så det är.
Han har inte klagat på magen sen han kom hit. Vi var till doktorn i måndags och förutom att han ska få göra lite mer koller så fick han Losec utskrivet. Så ett piller om dagen och det verkar funka... peppar, peppar... Men Losec när man är elva, är det bra??? Hm...

Annars då?

Fotbolls säsongen är igång och Erik står i mål. Han gillart och han är riktigt duktig. Får en massa beröm från alla. Jättekul. Igår vann dom med 9-1 hemma i solskenet. En riktigt bra match. Alla var så duktiga.

Annars är maj som vanligt full med händelser och fanns det tid skulle jag säkerligen göra ännu mer. Det har varit ett par riktigt härliga dagar ned sol och äntligen lite värme. Gör inget att man är mammaledig just nu.

Skulle dock vara skönt om man kunde utnyttjat den här sovmorgonen.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Man kan inte få allt, sovmorgon eller sol och värme, det är bara att välja.
Säg till mitt kära barnbarn att han slutar tugga tuggummi så slipper han Losec. Attans att det ska vara så svårt för en 11-åring att förstå det. Kram

CiCCi sa...

Ojdå, om det lät som att jag klagade så var det inte meningen. Å jag har sagt det, men jag antar att inte heller vi lyssnade på allt ni sa åt oss när vi var elva...
Kram

Sabina sa...

Äsch inte ge bort sovmorgonen. Vila å vänta på frukost tycker jag. Skönt att få lite egentid även om man inte kan sova <3

Hmmmm Eriks mage, losec redan nu, Obra :(( skönt om det blivit bättre dock.

Pussssss

CiCCi sa...

Äsch sova kan man göra en annan gång ;-) . Puss på dig min vän