onsdag 27 juli 2011

Grönan upplaga 2011

Det tog ett tag men här kommer en liten resumé efter måndagens Grönan besök.
Jag är kär! I Eric Gadd. Ja kanske inte riktigt, men nästan iaf. Hade jag inte redan varit kär i en annan (men det tar vi en annan gång) så hade jag kunnat vara kär i Eric Gadd.
Jag har bestämt mig vad jag ska önska mig i 40 årspresent (bara 4 år kvar så det är bara att börja spara). En egen spelning av Eric Gadd på min 40 års fest. Jisses vad bra han är alltså. Nyklippt å fräsch satt han där med sin gitarr på lilla scenen på Grönan. Det var trångt på den lilla ytan framför scenen och det var liksom så mysigt att han hade en sån liten spelning. Det blir så mycket personligare på nåt vis. Han tog sig tid att prata mellan låtarna och han tog sig tid att komma tillbaka till scenen två gånger efter sista låten egentligen var spelad.

Låtvalen var mycket bra. Han spelade både nytt från Rice up skivan och tog oss med tillbaka till där det nästan började (från Skivan Hurra du lever pang du är död 1989):



(Inte en av dom bästa låtarna han gjort kanske, men den har ett skönt gung ändå.)

Ja vad kan jag säga, jag gillar honom helt enkelt. Och jag kan bara inte förstå hur man kan gå på konsert och inte ens gunga i takt lite grann. Då kan man väl stanna hemma om man bara ska stå där och se tråkig ut. Hursomhelst, det var inte sista gången jag såg honom spela kan jag lova. Men nästa gång hoppas jag att jag får sällskap framme vid scenen. Känns lite konstigt att stå där med 8 kg godis och egentligen vilja ta sig enda fram till scen för att få se bättre, men nästa gång...

Men det var inte bara därför jag var där.
Jag hade med mig min E och hans kompis A. Vi kom in vid tre och regnet föll lite försiktigt. Det var lagom mycket folk så jag rekomenderar att åka in när det inte är så varmt och soligt. Den enda som märkte något av regnet var jag som stog och väntade på att åkturen skulle ta slut och nästa skulle ta vid. Lite tråkigt att kompis A är 1,35 och gränsen på många attraktioner är 1,40, annars hade nog E åkt allt. Men vad gjorde det, dom var mycket nöjda ändå med att hunnit med så många åk. När jag kollade på Gadden åkte dom för fullt för då var det ju inga köer alls nästan och det var sen svårt att få dom att gå hem när konserten var över. Men tillslut satte vi oss på spårvägen mot station och tåget hem.

Två nöjda men trötta killar som vunnit varsin kartong med 4 kg godis. Kompis A vann Gott & Blandat och E vann (egentligen var det jag som vann medan dom åkte Vilda Musen, men han fick säga att det var han som vann) Winegum och Engelsk konfekt. Så om nån är godissugen så är det hit man ska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om någon är godis sugen??? Inte just nu men älskar winergum så spar gärna ett till mig;)

Ser ut och låter som en kanon dag på Grönan, vilken tur att du åkte;)

Är kvar på SÖS, vet inte hur det blir idag men vi hörs om det.

Pussa//Sabina

CiCCi sa...

Självklart gumman ska jag spara till dig tills du mår bättre igen. Ja, jag är glad att vi åkte och att E fick med sig en kompis. Jag hoppas så att du snart är frisk och att du får veta vad som är fel. Ta hand om dig. Kramar och pussar