torsdag 1 juli 2010

Nu jädrar

Nu ska jag åter igen åka tillbaka till jobbet på måndag. Har fortfarande ont och är grymt stel i musklerna, men jag måste jobba nu, med eller utan nackspärr. Idag var jag in till jobbet och träffade en ergonom och det kändes som om hon verkligen lyssnade och gav massor med bra tips och förslag till hjälpmedel. Tyvärr har jag inte fått nån hjälp ännu med sjukgymnast och smärtlindring (inget annat än tabletter iaf), men på tisdag hoppas jag att det vänder. Då ska jag till en sjukgymnast och jag hoppas han är bättre än den första. Har dessutom tid för magnetröntgen om en vecka. Tror dock inte att det är något annat fel än just muskelärt eller nerver i kläm, men allt jag kan utesluta, som diskbråck, är ju bra.

Visst har jag ändå haft tur med vädret under min sjukskrivning, men i semestertider är det inte lätt att få tag på läkare och tider. Det är bara å vänta å vänta. Hatar det.

En kort stund klara jag av att sitta här vid datorn, men nu gör det ondare igen. Dags för mer smärtlindring. Jag hoppas iaf att jag kan skriva här lite oftare nu. Saknar det, massor...

2 kommentarer:

Londongirl sa...

Oj oj oj har du inte blivit bra från det där än!
Stackars dig! Men bra i alla fall att du kan kolla upp det nu. Inte lätt att gå med värk och behöva läkarvård mitt i sommaren.

Hoppas verkligen att du blir bättre nu.

Varma kramar från mig.

CiCCi sa...

Tack Londongirl. Ja du det är verkligen inte lätt att få tid när man behöver det. Kramar tillbaka.